۱۴۰۲ بهمن ۱۴, شنبه

کاربرد یو پی اس در صنایع مختلف

یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه دستگاهی است که برق مورد نیاز تجهیزات را در هنگام قطع برق یا نوسانات برق تامین می‌کند. خرید تجهیزات برق اضطراری از جمله یوپی‌اس کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف دارند و قابلیت های بالایی در محافظت و پشتیبانی از تجهیزات حساس صنعتی ارائه می‌کنند. در این مطلب به بخش های مختلف صنعتی و تجهیزات حساسی که یوپی اس برای آنها کاربرد دارد، اشاره می‌کنیم. همچنین مزایای استفاده از یو پی اس صنعتی برای PLCها کارخانجات و کارگاه‌ها را توضیح می‌دهیم.

بخش‌های صنعتی نیازمند یو پی اس

صنایع مختلفی در هر کشور مشغول به فعالیت هستند که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به یکدیگر وابسته هستند. در تمامی این بخش‌ها از تجهزات متنوعی استفاده می‌شود که هم بدون برق کاربردی ندارند و هم به نارسایی ها و قطعی‌های برق ورودی حساس هستند. در این بخش به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

صنایع کامپیوتری و مخابراتی

UPSها برای محافظت از سرورها، روترها، سوئیچ‌ها، مودم‌ها و سایر تجهیزات حساس در برابر قطع برق و نوسانات برق در بخش های مخابراتی و صنعتی استفاده می‌شوند.

صنایع پزشکی

برای محافظت از تجهیزات پزشکی حساس مانند دستگاه‌های تنفس مصنوعی، مانیتورهای بیمار و دستگاه های تصویربرداری، استفاده از یوپی اس برای حفظ و نجات جان انسان‌ها ضروری است.

صنایع تولیدی

یو پی اس ها برای محافظت از خطوط تولید دستگاه‌های مختلف و تجهیزات اتوماسیون صنعتی و تجهیزات برش لیزری در برابر قطع ناگهانی برق و نوسانات برق استفاده می شوند.

صنایع امنیتی

برای محافظت از سیستم های امنیتی مانند دوربین های مداربسته، سیستم های هشدار و کنترل دسترسی در برابر قطع برق و نوسانات برق، کاربرد یوپی اس بسیار مفید است.

لزوم استفاده از یو پی اس برای تجهیزات حساس PLC

تجهیزات PLC (Programmable Logic Controller) از جمله تجهیزات حساس و گران قیمتی هستند که در صنایع مختلف کاربرد گسترده‌ای دارند. این تجهیزات با توقف برق از کار می‌افتند و در برابر کوچکترین نوسان و افت و خیز ولتاژ، بسیار آسیب پذیر هستند. قطع برق می تواند به این تجهیزات آسیب برساند و منجر به خرابی آنها شود. از طرفی نوسانات برق می تواند باعث کاهش دقت عملکرد تجهیزات اتوماسیون شود.

مزایای متعدد کاربرد یو پی اس آنلاین در صنایع

استفاده از یو پی اس برای تجهیزات اتوماسیون می‌تواند مزایای متعددی داشته باشد که از آن جمله می‌توان به تداوم عملکرد در زمان قطع ناگهانی برق و حفاظت کامل از تجهیزات حساس به نوسان برق اشاره کرد.

حفظ عملکرد در زمان قطع برق

یو پی اس به کمک انرژی ذخیره شده در باتری‌هایش، در هنگام قطع برق، برق مورد نیاز تجهیزات را تامین می کند و از خاموش شدن آنها جلوگیری می کند و باعث حفظ روند کارهای تولیدی در کشور می‌شود.

محافظت در برابر نوسانات برق

یو پی اس‌های صنعتی که از تکنولوژی تبدیل دوگانه بهره می‌برد؛ طی دو مرحله تبدیل، تمام نوسانات برق را فیلتر می‌کند و برق با کیفیت و بدون نوسان را به تجهیزات ارائه می‌دهد.

افزایش طول عمر تجهیزات

استفاده از یو پی اس می‌تواند مانع ورود تمام آسیب‌های ناشی از بی کیفیتی برق ورودی به تجهیزات شود. محافظت از تجهیزات به کمک تجهیزات برق اضطراری بدون وقفه در بلند مدت باعث طول عمر تجهیزات اتوماسیون PLC می‌شود.

کاهش هزینه‌ها

استفاده از یو پی اس و محافظت همه جانبه از تجهیزات در برابر آسیب‌های ناشی از نوسانات برق شهری، می‌تواند هزینه های ناشی از خرابی تجهیزات اتوماسیون صنعتی را کاهش دهد.

مزایای یوپی اس‌های صنعتی

UPSهای سه فاز به دلیل کاربرد گسترده در صنایع مختلف، به نام یوپی اس‌های صنعتی نیز شناخته می‌شوند. علاوه بر مزایای کلی که برای یوپی اس‌های آنلاین در بالا ذکر شد، یوپی اس های صنعتی سه فاز مزایای بیشتر دیگری نیز دارند. در ادامه به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

فاکتورهای حفاظتی کامل

یو پی اس‌ها در برابر کلیه آسیب‌های وارده در اثر اتصال کوتاه و اضافه بار در خروجی توسط تجهیزات UPS محافظت می‌شوند.

ضریب توان تقریبی 100%

چون پاورفکتور یو پی اس های صنعتی حدود 1 است، توان واقعی قابل تحویل به تجهیزات بسیار نزدیک به توان ظاهری آن است.

عملکرد خودکار

یو پی اس ها به طور خودکار عمل می کنند و نیاز به دخالت کاربر ندارند.

هزینه مقرون به صرفه

یو پی اس ها با توجه به مزایایی که ارائه می دهند، تجهیزات مقرون به صرفه‌ای هستند.

جمع بندی

استفاده از یو پی اس می تواند برای بسیاری از صنایع و کسب و کارها مفید باشد. یو پی اس ها می‌توانند از تجهیزات حساس در برابر قطع برق و نوسانات برق محافظت کنند و مزایای متعددی را برای کاربران ارائه دهند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کاربرد باتری برای وسایل نقلیه برقی

  وسایل نقلیه برقی اصولا به عنوان تنها منبع تامین انرژی به باتری هایشان متکی هستند. در برخی از تجهیزات نقلیه برقی، نوعی سوخت جایگزین به عنوا...