۱۴۰۲ مهر ۴, سه‌شنبه

بازدید دوره‌ای و سرویس مناسب یو پی اس

 

تجهیزات الکتریکی یا داشتن قطعات مختلف، نیازمند استفاده صحیح و مراقبت اصولی هستند تا طول عمر مفیدشان کم نشود و عملکرد مناسبی داشته باشند. یوپی اس از تجهیزات کاربردی به شمار می‌رود که هم بک آپ تایم برای تجهیزات فراهم می‌کند و هم از تجهیزات حساس به نوسان برق محافظت می‌کند. به همین دلیل به بازدید دوره‌ای یوپی اس و انجام سرویس های لازم، نیاز دارد.

چرا یو پی اس به سرویس نیاز دارد؟

دو دلیل عمده برای ضرورت سرویس و نگهداری اصولی یوپی اس وجود دارد.

دلیل اول، کاربرد اصلی انواع یو پی اس به عنوان یک منبع تغذیه پشتیبان برای تجهیزات متصل به آن است. باتری‌های یو پی اس در اثر استفاده مکرر و شارژ و دشارژهای متوالی، به مرور دچار فرسودگی می‌شوند. باتری ها باید در فواصل زمانی مناسب بررسی شوند تا در صورت افت ولتاژ و افت عملکرد و کاهش مدت زمان برق دهی برای تجهیزات، تعویض شوند تا در زمان قطع برق، تجهیزات متصل به یو پی اس بدون برق نشوند.

دلیل دوم این است که انواع یو پی اس آنلاین از تجهیزات حساس در برابر هرگونه نوسان یا افت و خیز ولتاژ محافظت می‌کنند. حتی در زمان اتصال جریان برق نیز تجهیزات حساس باید به یو پی اس متصل باشند تا در برابر نوسانات از آنها محافظت شود.

بخش‎های مختلفی از تجهیزات حساس به نوسان برق استفاده می‌کنند که از آن جمله می توان به بخش‌های مرتبط با پزشکی، صنعت و مراکز داده و دیتاسنترها اشاره کرد. در صورت هرگونه اختلال در تجهیزات پزشکی، جان انسان‌ها به مخاطره می‌افتد و تجهیزات گران قیمت پزشکی نیز دچار آسیب می‌شوند. از طرفی در بخش‌های مختلف صنعت، با آسیب و توقف هر کدام از دستگاه‌ها، کل فرآیندهای تولید و ساخت دچار وقفه می‌شود. انواع یو پی اس تجهیزات صنعتی در دیتاسنترها با هرگونه اختلالی کلیه ارتباطات با وقفه مواجه شده و حتی ممکن است داده‌های مهم و حساس به کل پاک شوند که خسارت آن، غیرقابل جبران است.

 

تنوع خدمات سرویس و نگهداری UPS

شرکت‌های معتبر، خدمات سرویس و نگهداری و بازدیدهای دوره‌های متنوعی به مشتریان ارائه می‌کنند. برخی از شرکت‌ها، پکیج‌های آماده مختلفی پیشنهاد می‌دهند تا مشتریان از بین آنها، سرویس موردنظر خود را انتخاب کنند. اما مشکل عمده این پکیج‌های آماده این است که بر اساس نیاز هر مشتری تنظیم نشده‌اند. بازه‌های مورد نیاز برای بازدید و سرویس یوپی اس مورد استفاده برای تجهیزات مختلف، متفاوت است. قراردادهای سرویس و نگهداری که در شرکت بهراد برای بازدید UPSهای مختلف و تجهیزات جانبی آنها پیشنهاد می‌شود، کاملا بر اساس نیاز هر مشتری و تجهیزات مورد استفاده آنها تنظیم شده‌است.

خدمات بازدید و سرویس دوره‌ای یوپی اس

در بازدیدهایی که توسط کارشناسان فنی انجام می‌شود، باید موارد متعددی بررسی و ارزیابی شوند تا از عملکرد صحیح UPS و باتری‌ها اطمینان حاصل شود. همچنین اگر فواصل زمانی بازدیدها مناسب انتخاب شود، قبل از خراب شدن و از کار افتادن یو پی اس، می توان تعمیرات لازم را در اسرع وقت انجام داد. در بازدیدهای سرویس و نگهداری، موارد متعددی از علائم ظاهری گرفته تا فاکتورهای دقیق عملکردی چک می‌شوند، که به مهمترین آنها می پردازیم.

موارد ظاهری و فیزیکی که در بازدیدها چک می‌شوند، هم برای یو پی اس و هم برای باتری‌ها انجام می‌شود. موارد ظاهری شامل نظافت کامل، اتصال کامل بین ورودی‌ها و خروجی‌های یو پی اس، اتصال صحیح باتری‌ها، وصل بودن باتری‌ها به یوپی اس و بررسی وضعیت ظاهری باتری‌ها بررسی می‌شوند.

همچنین یکسری موارد عملکردی بررسی می‌شوند تا هر مشکلی در کارکرد یوپی اس وجود دارد، شناسایی و اقدام به موقع انجام شود. مواردی از جمله ولتاژ ورودی و خروجی یوپی اس، ولتاژ دو سر باتری‌ها، درجه حرارت یو پی اس، ایجاد شرایط قطع برق و تست عملکرد یوپی اس و بررسی عملکرد یو پی اس در حالت اتصال بارهای خروجی، به کمک دستگاه‌های لازم تست و ارزیابی می‌شود.

حتما قبل از عقد قرارداد سرویس و نگهداری یو پی اس، به بازه زمانی و موارد مورد بررسی در بازدیدها دقت کنید تا با اطمینان از یو پی اس و تجهیزات جانبی آن استفاده کنید و نگرانی بابت خرابی و توقف ناگهانی تجهیزات خود نداشته باشید.   

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کاربرد باتری برای وسایل نقلیه برقی

  وسایل نقلیه برقی اصولا به عنوان تنها منبع تامین انرژی به باتری هایشان متکی هستند. در برخی از تجهیزات نقلیه برقی، نوعی سوخت جایگزین به عنوا...