۱۴۰۲ خرداد ۲۲, دوشنبه

UPS مودم و UPS روتر


امروزه اکثر قریب به اتفاق امور روزانه و بسیاری از کسب و کارها به استفاده از اینترنت وابسته هستند. قطعی‌های مکرر و بی برنامه جریان برق شهری که منجر به از کارافتادن تجهیزات ارتباطی می شوند، باعث قطعی ارتباطات اینترنتی شده و هزینه های سنگین اقتصادی و ضرر و زیان های مالی را موجب می شود. در این مطلب ابتدا به معرفی تجهیزات مودم و روتر برای اتصال به اینترنت و ایجاد شبکه کامپیوتری می پردازیم و سپس نیاز آنها را به خرید یوپی اس مودم و یوپی اس روتر را بیان می کنیم.

روتر و مودم چیست؟

امروزه تفاوت این دو دستگاه چندان بارز و مشخص نیست، چون مودم های جدید دارای روتر درونی هستند. اما باز هم از نظر کاربرد، این دو دستگاه برای مصارف مختلفی به کار می روند و مودم را نمی توان جایگزین روتر کرد. برای اتصال دائم این دو دستگاه، UPS روتر و UPS مودم لازم است.

به طور خلاصه می توان گفت که مودم یک خانه را به اینترنت متصل می کند، اما روتر یک شبکه را در یک خانه ایجاد میکند.

·         کاربرد دستگاه مودم

مودم سیگنالها را از ISP (شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی) میگیرد و با تبدیل آنها به سیگنالهای مناسب تجهیزات مورداستفاده، ارتباط اینترنتی را ایجاد می کند و همچنین پروسه برعکس آن را نیز انجام میدهد. هر مودم یک آدرس IP عمومی دارد که آن را در اینترنت شناسایی می کند.

·         کاربرد دستگاه روتر

روترها اینترنت را به دستگاههای شما می آورند. دستگاه روتر تمام اطلاعات ورودی و خروجی به مودم را مدیریت میکند ولی با این حال برای عملکرد خود نیازی به مودم ندارد.

یو پی اس با توان خیلی کم - یو پی اس آفلاین-لاین اینتراکتیو بهراد - برای مودم و روتر، به حفظ عملکرد آنها و تداوم جریان برق موردنیاز کمک میکند.

چرا دستگاه مودم و روتر به یو پی اس UPS نیاز دارند؟

امروزه اکثر تجهیزات پرکاربرد، با جریات برق کار می کنند که شامل تجهیزات مودم و روتر هم می شوند. این تجهیزات با توجه به کاربرد گسترده برای مشاغل مختلف و اماکن متنوع، باید به صورت بی وقفه در حال کار باشند تا هیچ اختلالی در امور روزانه و ضروری کسب و کارها به وجود نیاید.

از طرفی در بیشتر دفاتر و سازمانها کامپیوترها به صورت شبکه و از طریق wifi به هم متصل هستند و تجهیزات روتر برای آنها ضروری است. همه این تجهیزات به UPSتجهیزات شبکه و اینترنت نیاز دارند.

انتخاب یو پی اس مناسب مودم

تجهیزات روتر و مودم از جمله تجهیزات کم مصرف شناخته می شوند که این نکته از ویژگی های مثبت این تجهیزات به شمار میرود و بنابراین می توان از یک یوپی اس با قیمت مناسب برای این تجهیزات استفاده کرد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کاربرد باتری برای وسایل نقلیه برقی

  وسایل نقلیه برقی اصولا به عنوان تنها منبع تامین انرژی به باتری هایشان متکی هستند. در برخی از تجهیزات نقلیه برقی، نوعی سوخت جایگزین به عنوا...