۱۴۰۲ اردیبهشت ۱۳, چهارشنبه

انواع یو پی اس – یوپی اس

 

                                         

دسته بندی انواع یو پی اس

سه نوع عمده یو پی اس عبارتند از: آفلاین، لاین-اینتراکتیو و آنلاین. هرکدام از انواع یو پی اس کاربردهای متفاوتی دارند. باید موقع انتخاب یو پی اس به نوع آن دقت شود تا برای تجهیزات موردنظر، عملکرد و کارایی لازم را داشته باشد. سه نوع کلی یو پی اس داریم:

·        یو پی اس آفلاین

·        یو پی اس لاین-اینتراکتیو

·        یو پی اس آنلاین

جالب است بدانید که یو پی اس های آفلاین بهراد همگی قابلیت های یو پی اس لاین اینتراکتیو را هم دارند و به نام یو پی اس آفلاین-لاین اینتراکتیو شناخته می شوند. با پرداخت قیمت مناسب، از مزایای هر دو نوع یوپی اس آفلاین و لاین اینتراکتیو بهره‌مند می شوید.

ویژگی‌های انواع یوپی اس بهراد

یو پی اس های مختلف بر اساس نوعشان، قابلیت های مختلفی دارند و هر کدام برای یک سری از تجهیزات مناسب هستند. اگر نوع یو پی اس مناسب انتخاب نشود، برای آن تجهیزات کارایی ندارد و باعث اتلاف هزینه می شود. همیشه انواع مشابه یو پی اس از برندهای مختلف دارای ویژگی های یکسانی نیستند و باید مشحصات دقیق آنها بررسی شود. جدول مشخصات فنی یو پی اس ها، ویژگی های دقیق و مقادیر مشخص یکسری از موارد و فاکتورهای عملکردی یو پی اس ها را نشان میدهد.

ویژگی های یو پی اس آفلاین

وقتی برق قطع می‌شود، باتری یو پی ­اس از طریق اینورتر بارهای خروجی را تغذیه می‌کند. اما وقتی جریان برق وجود دارد، ارتباط بخش ورودی و خروجی فقط با ارتباط مستقیم الکتریکی (Bypass) برقرار است و همزمان باتری ها هم شارژ می شوند تا برای استفاده در مواقع قطع برق آماده باشند.

ویژگی های یو پی اس لاین-اینتراکتیو

در شرایط عادی اتوترانسفورمر دامنه ولتاژ ورودی را در بازه محدود و مشخصی تنظیم و تثبیت می‌کند.

ولی با قطع جریان برق، مثل یو پی اس آفلاین، باتری به کمک اینورتر انرژی تجهیزات متصل به یو پی اس را فراهم می‌کند. در زمان وصل بودن برق، انرژی در باتری ها ذخیره می شود.

مزایای یو پی اس‌ آفلاین-لاین اینتراکتیو بهراد:

·        تمام یو پی اس‌های آفلاین بهراد دارای تکنولوژی لاین اینتراکتیو هستند.

·        این یو پی اس‌ها بیشتر برای تامین انرژی الکتریکی موردنیاز تجهیزات در زمان قطع برق به‌کار می‌روند و برای بعضی از تجهیزات پراستفاده هستند.

·        به نسبت سایر انواع یو پی اس ارزان‌تر هستند.

·        ابعاد کوچک‌تری دارند.

·        کاربردهای متعدد برای تجهیزات کم مصرف که در بسیاری از نقاط استفاده می شوند.

ویژگی های یوپی اس آنلاین

یو پی اس آنلاین به کمک تبدیل دوگانه یا سه‌گانه (اینورتر دوسحی یا سه سطحی)، دامنه و شکل موج مطلوب را برای بارهای خروجی تامین می‌کند. همچنین کارایی یو پی اس آفلاین را دارند. یعنی باتری ها از طریق برق شارژ می شوند، و وقتی برق قطع شد انرژی ذخیره شده به دستگاهها میرسد. البته بیشتر از یو پی اس های لاین اینتراکتیو می توانند ولتاژ ورودی را تثبیت کنند و در بازه وسیعتری امکان تنظیم ولتاژ ورودی و تثبیت در بازه موردنیاز دستگاهها را دارند.

مزیت عمده یو پی اس های آنلاین؛ امکان استفاده با ژنراتور

اگر یو پی اس دارای خروچی سینوسی باشد، قابلیت کار با ژنراتور را دارند. یو پی اس های آنلاین همگی دارای قابلیت کار با ژنراتور هستند. ولی برخی از شرکتها محصولات یو پی اس با کیفیتی دارند که حتی انواع کمتر پیشرفته آنها را هم می توان با ژنراتور استفاده کرد. یو پی اس های آفلاین-لاین اینتراکتیو بهراد از جمله یو پی اس آفلاین-لاین اینتراکتیو 1 کاوا بهراد با باتری خارجی و یو پی اس آفلاین-لاین اینتراکتیو 2 کاوا بهراد با باتری خارجی را می توان با ژنراتور استفاده کرد. استفاده از یو پی اس برای ژنراتور به این دلیل است که برق تولید شده توسط ژنراتور کیفیت خوبی ندارد و ممکن است به تجهیزات آسیب برساند. بنابراین برق خارج شده از ژنراتور توسط یو پی اس تمییز می شود.

یو پی اس صنعتی یو پی اس سه فاز

این نوع یو پی اس ها از نوع یو پی اس آنلاین هستند. یعنی یو پی اس صنعتی از تجهیزات حساس به طور کامل حفاظت میکند. همچنین برای مکانهایی که تجهیزات با برق سه فاز دارند، فقط یو پی اس صنعتی سه فاز مناسب است. این یو پی اس ها از توان 10 کاوا و بالاتر وجود دارند و برای حوزه های مختلفی کاربرد دارند. از یو پی اس های صنعتی در کنار ژنراتور می توان استفاده کرد تا برق تولیدی ژنراتور را از هرگونه آلودگی فرکانسی و ولتاژی پاک کند. کاربردهای یو پی اس صنعتی فقط در بخش صنعت نیست. هر جا که به یو پی اس انلاین با برق سه فاز نیاز باشد، می توان از یو پی اس صنعتی استفاده کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کاربرد باتری برای وسایل نقلیه برقی

  وسایل نقلیه برقی اصولا به عنوان تنها منبع تامین انرژی به باتری هایشان متکی هستند. در برخی از تجهیزات نقلیه برقی، نوعی سوخت جایگزین به عنوا...